Västergötlands Fornminnesförening inbjuder till höstutflykt
lördag den 14 september 2019
till
färd på Göta Älv med museibåten Elfkungen

09.00 - 10.00 Samling på kajen i Trollhättan - se programbladets (länk se nedan) baksida för detaljer. Fornminnesföreningen bjuder på kaffe/te samt fralla med ost och skinka ombord
10.00 Avgång nedströms mot Lilla Edet; slussning. Under färden berättar antikvarie Linn Björk om slussarna och fallens historia. Båten har högtalaranäggning för god hörbarhet. Vid Lilla Edet vänder båten och går uppströms tillbaka. Sjölunch med kötträtt serveras. Eventuella önskemål om specialkost (grönsakstallrik) måste lämnas vid anmälan (se nedan)
cirka 15.00 Återkomst; vissa förseningar kan uppstå vid slussningen beroende på trafikintensiteten i slussarna

Anmälan till lunchen och guidningen är obligatorisk och måste göras senast den 10 september via e-post till:
Antalet platser på båten är begränsat så turordningen vid anmälan avgör om Du får plats.
Det fullständiga programmet kan Du läsa eller ladda ned som pdf-fil om Du klickar här.

Kostnaden för medlem är endast 200 kronor - återstoden bjuder Fornminnesföreningen på. I priset ingår allt.
Beloppet inbetalas till Föreningens plusgiro 13 35 41 - 3 vid anmälan (Observera att inbetalning inte ersätter anmälan!) eller möjligen kontant vid ankomsten och då med jämna pengar.

Anmälan till höstutflykten är bindande - om Du inte kommer måste vi tyvärr debitera Dig i efterskott.

Välkommen till en annorlunda höstutflykt!