Har Du frågor om Västgötsk kulturhistoria som Du går och grubblar på och som Du inte har hittat något svar på ännu ?

Västergötlands Fornminnesförening har ägnat sig åt landskapets kulturhistoria under 160 år och regelbundet publicerat sin Tidskrift med kulturhistoriska artiklar om de mest skilda ämnen i Västgötsk kulturhistoria - en guldgruva för nyfikna, hembygdsforskare och akademiska forskare.

Västergötlands Fornminnesförening öppnar nu sin frågelåda för medlemmar. Undrar Du över något som berör Västgötsk kulturhistoria - utom specifika byggnadsvårdsfrågor - kan Du skicka ett mail till medlemmarnas alldeles egna e-postlåda som har adressen:

fragavff@vastergotlands-fornminnesforening.se

Om Du klickar på länkadressen här ovan öppnas Ditt mailprogram automatiskt. Vi bevakar brevlådan flera gånger i veckan och lovar Dig ett mailsvar svar så fort det bara går. I första hand får den i styrelsen, som har bäst kunskaper inom frågans ämnesområde, uppdraget att svara. Saknar vi ämneskunskaper för frågan kommer vi att lämna den till en expert utanför styrelsen.

Välkommen med Din fråga !